Izrada kvalitetne web stranice je složen proces koji nikad ne završava. Zbog toga je vrlo važno upoznati se s fazama izrade kako ne biste mislili da je proces došao do svoga kraja kad se web stranica postavi na web server, što je vrlo često i naravno krivo.
Proces izrade web stranice, rješenja „ključ u ruke“, a ne nekog popunjavanja predloška, sastoji se od 7 ključnih faza:
Treba uzeti u obzir velik broj faktora, od same povijesti koju klijent ima iza sebe, do poslovnih ciljeva i ideja.
Informacije prikupljene u prethodnoj fazi se u ovoj prvo analiziraju i stvara se plan izrade web stranice. U ovoj fazi se definira mapa web stranice s popisom svih glavnih linkova i njihovih podlinkova (ukoliko postoje) te stavkama unutar pojedinih. Ovo je osnovna vodilja dizajneru prilikom prikaza sadržaja i njihove organizacije. Vrlo je važno da raznolik sadržaj bude ujednačen prilikom prikaza, da je navigacija jasna i konzistentna kako se korisnik ne bi na web stranici izgubio ili preskočio bitan dio sadržaj. Pojedini specijalisti u ovoj fazi analiziraju izrađenu dokumentaciju i stvara se vremenski plan koji se prezentira klijentu.
Oslanjajući se na podatke koji su prikupljeni u prvoj fazi, na organizaciju i mapu stranice iz druge faze može se krenuti u definiranje izgleda i dojma web stranice. Za ogledni primjerak slaže se mock-up s primjerom izgleda web stranice i rasporeda elemenata. Time si u startu određuju neke granice prilikom izrade. U ovoj fazi je komunikacija najvažniji faktor za dobar web, što znači delegirati prave i odgovorne ljude za suradnju.
Development, odnosno razvoj (programiranje) web stranice je faza koja počinje onog trenutka kada klijent odobrava dizajn. Developeri statičku sliku web stranice pretvaraju u dinamičku web stranicu.
Ukoliko je web stranica lijepa i dobrog dizajna, onda će se korisnik na njoj zadržati, osjećati će se ugodno prilikom rada.
Međutim, ključni je sadržaj kojega netko kreira, koji se ne kopira iz raznih drugih sadržaja, nego se radi prema projektu, zahtjevima i specifikacijama klijenta te je daleko vrijedniji od onog kopiranog. Razlog je što korisnik vidi unikatnu informaciju, a što pokazuje da nismo samo jedan od „preprodavača“ neke usluge i dodatno, korisnik dobiva informacije koje se tiču direktno njega.
U konačnici, takvi stručno napisani tekstovi su u lektorirani, gramatički ispravni i korisnik time može vidjeti s koliko se pažnje na cijelom projektu radilo.
U današnje vrijeme korisnici pristupaju webu putem velikog broja uređaja, od mobitela, notebooka, tableta pa do desktop računala te je potrebno provjeriti prikaz na različitim uređajima. Kada je test zaključen i iteracija promjena odrađena, vrijeme je za isporuku stranice i njenu aktivaciju.
Web stranica je gotova kad se postavi online. Ukoliko se radi o sustavu koji je isprogramiran, onda klijentu omogućavamo nadogradnje, ubrzanja sustava, korekcije, ali i održavanje raznih frameworka korištenih u izradi.